Sponsoring

Ett innovativt tillvägagångssätt för sponsring som tar hänsyn till att passionen är en förare som är starkare än de flesta, då är sannolikheten större att lyckas.Du kan hitta obegränsade möjligheter att bredda din konkurrensfördel genom att öka din trovärdighet, bild och prestige när du sponsrar händelser som lockar din målgrupp.

Active LED skapar förutsättningar i mötet mellan människor genom aktivering av sponsorskap. Vi utformat kreativt format som täcker samtliga kanaler eller genomför en aktivering. Vi skapar innehåll som engagerar, som är värt att dela, byggda på känslor.

Hur företag dra nytta av sponsring
Sponsring erbjuder möjligheten att nå flera mål på en gång. Ett företag kan dra fördel av sponsring på många sätt, till exempel:

Förbättra bild / formande konsumenternas attityder: Ofta ser företag att förbättra hur de uppfattas av målgruppen. Sponsrade evenemang som vädjar till deras marknad kommer sannolikt att forma köpsätten och bidra till att skapa en positiv reaktion. Coca-Cola ser till exempel alltid på att skapa ett positivt inflytande av sina produkter i sina konsumenters sinne och som sådana stöder de regelbundet händelser som de anser kan påverka konsumenternas åsikter.

Försäljning: Sponsring som är inriktad på köpförsäljning kan vara ett extremt kraftfullt marknadsföringsverktyg. Detta mål gör det möjligt för sponsorer att visa upp sina produktattribut. Mat- och dryckesföretag använder ofta sponsring för att uppmuntra provtagningar och försäljning. Tex Visas insamlingsinsatser kring dess sponsring av de olympiska spelen och det amerikanska olympiska laget. Genom att erbjuda att göra en donation till laget varje gång konsumenterna betalar ett köp med sitt kort. American Express använde en liknande strategi genom att donera till behövliga orsaker med deras “Charge Against Hunger” -kampanj. Som ett resultat av detta upplevde båda företagen en betydande ökning av försäljningsvolymen.

Ökad synlighet: Varje sponsor söker bred exponering.
Olika medier som täcker evenemanget kan innehålla sponsors namn och / eller foton. Dessutom kan den typ av medietäckning som en sponsor får är ofta oöverträfflig om företaget skulle tänka på att köpa det och om det var tillgängligt. För att maximera detta mål är det viktigt för sponsringsbolaget att ha en omfattande mediekampanj för att öka den ordinarie medietäckning som arrangörerna förespråkar.
Sponsring kan ofta generera media täckning som annars inte skulle ha varit tillgänglig.

Differentierande från konkurrenter: Det enda att sponsra en händelse, särskilt en exklusiv sponsring, är ett viktigt sätt att skapa konkurrentdifferentiering. Ditt företagsnamn har möjlighet att sticka ut huvud och axlar över tävlingen. Detta är särskilt användbart om ditt företag vill bekämpa en konkurrent med en större annonsbudget. Sponsring tillåter mindre företag att konkurrera med sina branschjättar.
Målgrupperna uppfattar ofta sponsring på ett positivt sätt. De ser dig som en större insats för att stödja evenemanget, vilket ofta medger att fler eller bättre aktiviteter kan ske som ett resultat av ditt sponsring.

Bra medborgare: Ett annat starkt sponsringsmål gör det möjligt för företag att betraktas som en “bra medborgare”. Att stödja samhället och bidra till den ekonomiska utvecklingen är extremt kraftfull och skapar enorm god vilja.

Förbättra affärer, konsument- och VIP-relationer: Sponsring som erbjuder gästfrihet är alltid mycket attraktiv för företagen, där möjligheter finns för att träffa viktiga kunder och stärka affärsrelationer.
Det är viktigt att utvärdera varje tillfälle och leta efter sätt som det kan binda till dina marknadsföringsmål.