Produktlansering

Vi är din partner när det handlar om att produktlansering. Vi vet vad som krävs för att lyfta din lansering och ditt evenemang till att bli något utöver det vanliga.

Visst, det är helt naturligt för retailföretag att jobba med att effektivisera och optimera, att ha koll på kostnader och planera för ökad
försäljning. Men hur tar man nästa steg i sortimentsutvecklingen för att få effekt på resultatet? Optimering och planering i all ära – men det är i mötet med kunden som vi vinner eller förlorar slaget om resultatet.

Du står inför lanseringen av en ny produkt. Produkten kan vara en vara, en tjänst eller en kombination av båda. Du kan vända dig till vilken målgrupp du vill, inom privatmarknaden såväl som inom industri och företag. Vid produktlanseringar uppstår ett antal grundläggande om än omfattande frågeställningar. Dessa finner du nedan. Det är viktigt att tänka igenom och besvara dessa. Svaren ligger sedan till grund för beslut; ska vi lansera produkten eller avstå?

Del 1: Konceptet 

Vad ska produkten användas till? Vem är kunden? Hur mycket är kunderna villiga att betala? Marknadspotentialen, Konkurrenter osv.

Del 2: Hur tar vi produkten till marknaden?

När ditt produktkoncept är klart vidtar det praktiska arbetet med att få ut produkten på marknaden. Oftast är det bäst att koncentrera sig på det man är duktig på och anlita partners för det man inte riktigt behärskar. Att göra allt själv slutar oftast med att inget blir riktigt bra.

För oss är det viktigt att lanseringen har en tydlig koppling till din verksamhet – att alla kan ta med sig kunskapen hem och förvandla den till verklighet. Att arrangera en lansering, ett produktevent, en mässa eller liknande handlar om att leverera en nyttig och användbar upplevelse till deltagarna.

En upplevelse som ger deltagarna rätt känsla för dina produktnyheter.